01/06/2013

"Muinasjutt rumalast hiirekesest"



Samuil Maršak 
"Muinasjutt rumalast hiirekesest"
ERK, Tallinn, 1953.
Tõlkinud Ralf Parve.
Joonistanud Vladimir Lebedev.

Selle raamatukesega seostub mul  toredaid mälestusi. Esimesel koolipäeval esimeses klassis lugesin seda mul ammu peas olevat muinasjutukest kooli suures saalis aktusel. Vaatasin ainiti otsa esimeses pingireas istuvale emale, et hirm ei hakkaks, ning ei teinud ühtki viga. Tollased seitsmenda klassi õpilased, kellele mu esinemine meeldis, hakkasid mind pärast seda raamatukese peategelase järgi kutsuma - hüüdnimi jäi mulle paariks aastaks külge, aga ma ei mäleta, et keegi oleks seda pahatahtlikult tarvitanud.








* Samuil Maršak (Marshak; 3. november (22. oktoober) 1887 - 4. juuni 1964) oli vene ja nõukogude kirjanik, tõlkija ja lasteluuletaja. Maksim Gorki on teda nimetanud vene nõukogude lastekirjanduse alusepanijaks, sest lisaks rohketele luuletustele, millest väga paljud on ka eesti keelde tõlgitud, tegeles ta lastekirjanduse kirjastamisega ning tema mõjukusest sõltus noil aastatel lastekirjanduses väga palju (alates avaldamisest kuni lugejate vastuvõtuni).

* Vladimir Lebedev (14. (26.) mai 1891 - 21. november 1967) oli nõukogude kunstnik, kes sai väga populaarseks just Samuil Maršaki värsslugude illustreerijana ("Tulekahju", "Tsirkus", Jäätis", siinne "Muinasjutt rumalast hiirekesest", "Kaksteist kuud", "Pagas" jpt). Tema mõju nõukogude lastekirjanduse illustraatoritele oli väga suur.

Самуил Маршак "Сказка о глупом мышонке" (1923).

No comments:

Post a Comment